Tha Eastriddaz Street Index du Forum Tha Eastriddaz Street
Official Eastriddaz Familia C.C Board

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

om de enda dimensionerna

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Tha Eastriddaz Street Index du Forum -> EASTRIDDAZ Garage -> EZ ranflas
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Labi1995

MessagePosté le: Lun 27 Aoû - 07:20 (2018)    Sujet du message: om de enda dimensionerna Répondre en citant

V?gplattan i Sayonara g?r den bakre halvan av skoen v?ldigt rigid, med mycket liten flexibilitet i vilket plan som helst, men saknar s?rskilt vridning och mediolateral flexibilitet. H?lscounteren l?ser verkligen den bakre halvan av foten p? plats. Varf?r ?r det h?r ett Nike Air Max 90 Damskie problem f?r mig? Det h?r ?r vad jag tycker. Jag ?r vanligtvis en midfoot till en mild h?lsp?rr i vadderade skor, s? jag tenderar att landa med antingen det mesta av skonkontaktens ytterkant eller vid en Adidas NMD Womens punkt n?gonstans mellan det posterolaterala h?rnet av h?len och mittpunkten p? b?gen. Problemet med detta ?r att jag kontaktar l?ngs ytterkanten med v?ldigt mycket liten kudde mellan min fot och ett stort pl?t av www.neonray.co.uk h?rdplast, vilket ger en ganska styv spak som tvingar min fot till vridmomentet mycket snabbt vid kontakt. Du kan se hur n?ra plastv?gskivan kommer till botten av mellansolen under mittfoten p? bilden nedan - ganska darn n?ra mitt mitt p? tryck vid kontakten (jag hade detta m?tt tidigare i ?r p? en kraftm?tare) .Mizuno Sayonara - notera den gr? plast "v?gplattan" ovanf?r den gula kudden i h?len, notera ocks? hur v?gplattan n?rmar sig botten av sulan n?ra midfootMy-hypotesen st?ds av det jag k?nner att springa i skor - de k?nner sig ryckiga och slappy, inte sl?t. Det ?r typiskt som det jag skulle vilja se p? att springa i en kl?dsko Adidas Superstar Womensmed en h?rd gummih?ls skulle k?nna. Jag kan anpassa mitt steg f?r att g?ra dem mer bekv?ma, men inte s?kra p? att jag vill g?ra det (mer h?r nedan). I motsats till Sayonara ?r NB 1400v2 torsionellt mer Nike Air Max TN Mens flexibel och s?len ?r mycket mjukare under min kontaktzon . Som s?dan, n?r jag kommer i kontakt med mellans?lspressen, ?r det lite flex, och ?verg?ngen till pronation ?r mycket mjukare och inte s? snabb. Jag k?nner ingen av Sayonara-inducerad ryck i 1400, ?ven om de enda dimensionerna ?r s? lika.
Som ett s?tt att j?mf?ra slappinessen mellan de tv? skorna, sk?t jag den h?r snabba videon - lyssna p? skillnaden i ljud de tv? skorna g?r som en inverterare och f?rsvinner min fot: S? hur ?r det att Sayonara kan fungera s? bra f?r vissa m?nniskor och inte s? bra f?r mig? Som jag sagt i b?rjan varierar l?pande framsteg mycket fr?n person till Nike Air Max Zero Femme person, och jag tror att det h?r ?r ett fall d?r en sko inte ?r en bra match f?r mitt eget steg. Faktum ?r att de flesta Mizuno-skor med en v?gplatta som jag har f?rs?kt k?nna mig klumpiga n?r jag k?r i dem.Nike Air Max 95 Femme  D?remot har Mizuno-skor som universum och dem i Evo-samlingen (Cursoris, Ferus) fungerat bra f?r mig eftersom de saknar en tjock plastv?gsplatta som den i Sayonara. Tyv?rr har jag h?rt att Evo-samlingen g?r bort, Nike Air Max 1 Womens s? universum, Ekiden och Hitogami (beror p? hur h?rd Hitogami-v?gplattan ?r, Musha och Ronin var iffy f?r mig) kan vara min enda anv?ndbara Mizuno-skor fram?t.

Publicité

MessagePosté le: Lun 27 Aoû - 07:20 (2018)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Tha Eastriddaz Street Index du Forum -> EASTRIDDAZ Garage -> EZ ranflas Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | créer forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation